Αποφασίσαμε πως δεν θα γινόταν το 1922 και τα τραγικά γεγονότα που περικλείει το μοναδικό θέμα αυτής της έκθεσης.

Θα παρέμεναν σίγουρα ο νοερός άξονάς της, το σημείο κορύφωσης ανάμεσα στο «πριν» και στο «μετά».

Στόχος μας ήταν να ενώσουμε σε μια αφήγηση όσο πιο πολλές εικόνες, τόπους, γεγονότα, πρόσωπα, διηγήσεις από τη ζωή του μικρασιατικού ελληνισμού, καθώς και από την εγκατάσταση και τη σταδιακή ενσωμάτωση του προσφυγικού πλέον κόσμου στην Ελλάδα.

Η συνένωση υλικού από τις συλλογές και τα αρχεία των δύο ιδρυμάτων, του Μουσείου Μπενάκη και του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών, μας οδήγησε στη βασική δομή της έκθεσης για τη Μικρά Ασία, σε ένα ταξίδι σε τόπους και σε χρόνους: Λάμψη – Καταστροφή – Ξεριζωμός – Δημιουργία.

Εβίτα Αράπογλου – Ιστορικός Τέχνης,

Επιμελήτρια της έκθεσης

 

Η Peak Design ανέλαβε τον απαιτητικό σχεδιασμό του καταλόγου και ενοποίησε καλλιτεχνικά ένα ιδιαίτερα πολύμορφο υλικό, με επεξεργασία 1.100 και πλέον εικόνων, ενώ είχε και την ευθύνη της παραγωγής της σκληρόδετης έκδοσης των 372 σελίδων στα ελληνικά και αγγλικά.

Μαζί επιμελήθηκε το σχεδιασμό και την παραγωγή μέρους του εποπτικού υλικού της έκθεσης.